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Jay McInerney: Bright Lights, Big City & The Good Life - Die Yuppie-Kultur in New York

 
       
     
       
     
       
   

Jay McInerney in seiner eigenen Schreibe

 
     
       
   

Jay McInerney: Porträts und Gespräche

 
   
  • GARNER, Dwight: Bright lights, bad reviews.
    Jay McInerney on the aftermath of literary stardom,
    in: salon.com
  • DeBORD, Matthew (2000): From "Bright Lights, Big City" to gamay Beaujolais.
    Brat Pack novelist Jay McInerney finds being a jet-setting wine expert far more glamorous,
    in: Salon.com v. 20.11.
 
       
   

The Good Life (2006)
New York: Alfred A. Knopf

 
   
 
 

Klappentext

"Hailed by Newsweek as »a superb and humane social critic« with, according to The Wall Street Journal, »all the true instincts of a major novelist,« Jay McInerney unveils a story of love, family, conflicting desires, and catastrophic loss in his most powerfully searing work thus far.

Clinging to a semiprecarious existence in TriBeCa, Corrine and Russell Calloway have survived a separation and are thoroughly wonderstruck by young twins whose provenance is nothing less than miraculous, even as they contend with the faded promise of a marriage tinged with suspicion and deceit. Meanwhile, several miles uptown and perched near the top of the Upper East Side’s social register, Luke McGavock has postponed his accumulation of wealth in an attempt to recover the sense of purpose now lacking in a life that often gives him pause—especially with regard to his teenage daughter, whose wanton extravagance bears a horrifying resemblance to her mother’s. But on a September morning, brightness falls horribly from the sky, and people worlds apart suddenly find themselves working side by side at the devastated site, feeling lost anywhere else, yet battered still by memory and regret, by fresh disappointment and unimaginable shock. What happens, or should happen, when life stops us in our tracks, or our own choices do? What if both secrets and secret needs, long guarded steadfastly, are finally revealed? What is the good life?

Posed with astonishing understanding and compassion, these questions power a novel rich with characters and events, both comic and harrowing, revelatory about not only New York after the attacks but also the toll taken on those lucky enough to have survived them. Wise, surprising, and, ultimately, heart-stoppingly redemptive, The Good Life captures lives that allow us to see–through personal, social, and moral complexity–more clearly into the heart of things."

Stimmen zum Buch

"McInerney’s premise is that after September 11th anything seemed possible to the survivors. (...). It’s true that New York briefly — well, it wasn’t so brief, that was the amazing thing about it —turned into a small town after September 11th. The enormous asymmetries that ordinarily organize metropolitan life disappeared. (...). They didn’t fight off their old lives; they made peace with them. September 11th was more likely to end an extramarital affair than to enable one."
(Louis Menand im New Yorker vom 06.02.2006)

 
 
 
       
     
       
   

Ein Starker Abgang (1986)
Bright Lights, Big City
Reinbek: Rowohlt

 
   
 
 

Klappentext

"Ein junger Mann in New York: die Stadt verwöhnt ihn - die Freundin Amanda, Top-Model, der sichere Job beim berühmten Magazin, der mondäne Freund Tad Allagash, die Nächte in den edlen Discos von Manhattan und über allem der weiße Schimmer des Bolivianischen Marschierpulvers Kokain.
Doch um sechs Uhr morgens, wenn der Schnee in seinem Kopf verharscht, enden seine Abenteuer zwischen Gähnen und Tränen: Amanda ruft aus Paris an - die Reize eines Südländers sagen ihr mehr zu. Der Tag fängt gut an. Seine Chefin feuert ihn, ein Mädchen vom Lande wird ihm aufgedrängt, und schließlich entzieht ihm selbst der Geldautomat der Bank Vertrauen und Kredit.
Der junge Mann irrt durch Manhattan, immer auf der Flucht vor der inneren Leere und der Gewißheit des nächsten Tages.
In den glitzernden Nightclubs, auf Fashion-Shows und Parties in High-Tech-Lofts vergeht ihm die Lust an Kult und Konsum. Er merkt: das Leben ist keine Kette von Technicolor-Träumen.
»Ein starker Abgang« ist eine geistreiche Farce auf das Großstadtleben der achtziger Jahre. Mit scharfem Blick für Komik und Kurioses führt Jay McInerney die Posen und modischen Rituale der nächtlichen Großstadt vor. Hinter der Komik steht das Schicksal eines jungen Mannes, der in die Gesellschaft der Menschen eintreten will, aber keine menschliche Gesellschaft vorfindet."

 
 
 
       
     
     
   

Jay Mc Inerney im WWW

 
     
   

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Bernd Kittlaus
Bernds@single-dasein.de Erstellt: 29.Januar 2002
Stand: 07. Februar 2006
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dem 04.Juni 2000